Activity társasjátékok
A társasjátékok koronázatlan királya, mely talán az egyik legismertebb, és legkedveltebb szerte a világon, az 1990-ben megjelent Activity.
Az alap Activity játék lényege, hogy a játékosok először csapatokat alakítanak ki egymás között. Közös céljuk, hogy a soron levő játékos lerajzoljon, szóban körülírjon, vagy elmutogasson egy feladványt a csapatának, úgy, hogy azt a többiek kitalálják. Ha egy adott csapat sikerrel jár, akkor előre halad a mezőnyben. Amelyik csapat először ér célba bábujával, az a nyertes.
A játékot az alkotók 3-16 játékosnak ajánlják, bár a résztvevők számát tekintve gyakorlatilag nincs felső korlát. Egy átlagos játék kb. 45 percig tarthat, bár ez nagyban függ a játékosoktól, és a külső körülményektől.
Az első Activity társasjátékok elsősorban 12 év feletti játékosoknak készültek, ám hamar világossá vált, hogy a gyártóknak gondolniuk kell a jóval fiatalabb korosztályokba tartozó gyermekekre. Éppen ezért ma már több formájával találkozhatunk, melyet kisgyermekek, sőt egészen kicsi, óvodások is sikeresen játszhatnak.
A játék menete szórakoztató, egyszerű, mégis nagyszerű. Keverednek benne, és jól kiegészítik egymást, a barkóba, és az "Amerikából jöttem" játékok elemei.
Szabályai könnyen értelmezhetőek, és elsajátíthatóak.
Alap felállásban 2-4 csapat vehet részt a játékban, mindegyik legalább kettő taggal. Minden egyes csapat kap egy bábut, amit felállít a rajtmezőre. A fogalmakat tartalmazó kártyákat lefordítva, több talonba kell lerakni. Ezen kívül a rajzos feladatokhoz papírra és ceruzára van szüksége a csapatoknak.
A tábla 6 darab 8 mezőből álló szakaszra van osztva, minden szakaszt egy-egy betű jelöl, sorrendben: A, B, C, D, E, F. Valamint a sort egy piros színű célmező zárja.
Közös megegyezés alapján kezdhet bármelyik csapat, majd sorban haladnak. A csapat egyik tagja kimegy, és húz egy kártyát valamelyik talonból. Minden kártyán A-tól F-ig vannak megjelölve a feladványok. A soron levő játékosnak azt kell választania, amelyik betűvel jelölt szakaszon áll épp a csapat bábuja.
Minden szakaszon más-más bemutatási módot kell alkalmazni, ezek a rajzolás, körülírás szóban, és az elmutogatás. Valamennyi feladatra időkorlát érvényes, amit a játékhoz tartozó homokóra határoz meg. Ha a megadott időn belül a csapat kitalálta a fogalmat, annyit léphetnek előre bábujukkal, amennyi a kártyára van írva zárójelben a feladvány után. Ha nem sikerült kitalálniuk, nem léphetnek. Ha pedig a bemutató személy megsértett valamilyen szabályt, három mezőt kell visszalépniük a táblán.
Amennyiben a feladvány után hat pont van írva, az nyílt körnek számít. Ilyenkor szabad a rablás, nem csak a bemutató személy csapata találgathat, hanem az összes. Ilyenkor értelemszerűen az a csapat léphet, aki az időkorláton belül elsőre kimondja a helyes megfejtést.
Tovább növelheti az izgalmakat, ha a feladvány előtt ott áll hogy "rím" illetve "lánc". Valamint sorsfordító lehet a piros mezőben megoldandó zárófeladat is.
Az Activity társasjátékok bármely családi, vagy baráti összejövetel kiváló kellékei. Évszaktól és napszaktól függetlenül képesek fergeteges hangulatot teremteni, bárhol és bármikor. Eshet az eső, hullhat a hó, vagy legyen szó akár egy medencés grillpartiról, remek választás a hangulat fokozásaként egy izgalmas Activity.